För kunder som önskar hjälp med byte av TV-box eller router och som har Telia som tjänsteleverantör kvävs att kunden kan legitimera sig hos Telia.
Det gör man enklast med Mobilt BankID. Men kunder som inte är Svenska medborgare kan inte få mobilt BankID.
Då kan man istället beställa en personlig kod hos Telia. Den personliga koden fungerar som en legitimationshandling och med den kan man beställla tjänster och få support hos Kundtjänst i butik eller via telefon.
Personlig kod beställer man i en Teliabutik. Det måste vara en av Telias egna butiker. Det går inte att beställa personlig kod hos återförsäljare som exempelvis Elon Ljud & Bild eller Elgiganten. När du besöker Teliabutiken behöver du ha med en giltig legitimationshandling. Exempelvis ett pass. Det kan också vara bra att ta med ett köpekontrakt eller en lagfart för din fastighet.
Personlig kod kan även användas av Svenska medborgare som saknar mobilt BankID. Är du Svensk medborgare kan du beställa koden via länken nedan till din bokföringsadress.